Altijd verbonden

Nieuw interieur Leen Bakker

Het winkelgedrag van klanten verandert. En daar passen wij onze services continu op aan. Onze online organisatie Nextail wordt geïntegreerd met Blokker. Dit is onderdeel van de herziene strategie van 16 mei. Blokker kan zo haar omnichannel aanpak versterken en de online groei een verdere impuls geven. Zo blijft Blokker voldoen aan de veranderende  wensen van de klant. Voorbeelden hiervan zijn de online bestelpunten bij Blokker en de online marketplace op Blokker.nl.

Nextail

In 2014 werd Nextail opgericht als online organisatie van Blokker Holding om de online activiteiten van de afzonderlijke winkelketens van Blokker Holding een boost te geven met een groep jonge online talenten op het gebied van online marketing, category management, social media, pricing, design en IT. In ruim twee jaar tijd groeide de online omzet van Blokker Holding van 70 naar 173 miljoen euro (2016). Daarmee kwam Nextail in de top 10 van grootste online retailers in Nederland. Nextail was verantwoordelijk voor diverse online innovaties en een jaarlijkse groei van blokker.nl met gemiddeld 25%.

Met het oog op de verdere online ambities van Blokker en de strategische focus van Blokker Holding op Blokker, wordt een deel van de activiteiten van Nextail geïntegreerd met Blokker. Hiermee kan Blokker haar omnichannel aanpak versterken en de online groei een verdere impuls geven. Nextail zal de online werkzaamheden die voor andere partijen worden uitgevoerd op basis van de bestaande Service Level Agreements (SLA’s) gefaseerd afronden, naar verwachting tot begin 2019. Nadat deze werkzaamheden zijn voltooid, wordt Nextail als aparte online organisatie opgeheven.

Een groot aantal van de activiteiten die door Nextail zijn opgezet (in nauwe samenwerking met Blokker) worden voortgezet bij Blokker:  


Endless aisle

image 1

Door ons online aanbod in de winkels te ontsluiten via online bestelpunten ontstaat een endless aisle: producten die niet (meer) op voorraad zijn in de winkel zijn toch bij ons te bestellen en thuis te bezorgen. Zo hoeven onze verkoopmedewerkers geen 'nee’ meer te verkopen. Dicht bij de klant betekent voor ons: de wensen van onze klanten vervullen waar en wanneer zij dat willen, met relevante en onderscheidende winkels en producten tegen een redelijke prijs en met de hoogste service.

Online marketplace

image 1

Via de online marketplace op Blokker.nl – die in november 2016 werd gelanceerd – worden inmiddels ruim 100.000 extra producten van 75 externe verkopers aangeboden. Hiermee heeft Blokker voor klanten op het gebied van huishoud een nog groter en relevanter productassortiment gecreëerd dat altijd binnen handbereik van de klant is.

Leidende kracht op huishoud

image 1

Blokker.nl is steeds meer de leidende kracht op huishoud. In 2017 werden niet alleen tienduizenden producten toegevoegd op Blokker.nl via de online marketplace, maar werd ook witgoed toegevoegd via de witgoedspecialist AO.nl.

Realtime folder

image 1

De realtime folder van Blokker – opgezet in samenwerking met Publitas – maakt online communicatie van klanten actueler, persoonlijker en waardevoller dan ooit. De folder maakt gebruik van een innovatieve technologie waarmee de content volledig dynamisch wordt gegenereerd en kan inspelen op de actuele voorraden van het online productassortiment en op klantprofielen.  

In geval van out of stock kunnen bijvoorbeeld alternatieve opties worden aangeboden zoals producten in een andere kleur. En op plotseling lekker weer kan bijvoorbeeld snel worden ingespeeld met barbecues of zwembaden op extra pagina’s binnen de folder. Kortom, de mogelijkheden zijn oneindig en hiermee ook de commerciële slagkracht.

Klantenservice, off- en online

image 1

Wij staan steeds dichter bij de klant door de vinger aan de pols te houden op social media en via de klantenservice. Nieuwe systemen maken klantcontact efficiënter en directer. Een bestelling via een van onze webshops ligt de volgende werkdag klaar in de winkel of wordt thuis afgeleverd.

Wensen van de klant vervullen

image 1

Op basis van kwalitatief en kwantitatief onderzoek hebben de afgelopen jaren verschillende winkelketens hun winkelformules vernieuwd en service aangescherpt. Klantentellers in combinatie met kassa-informatie vertellen ons over de conversie en piekmomenten zodat onze collega’s zich nog beter kunnen richten op de wensen van de klant.