Dicht bij de klant 

Dicht bij de klant

Wij zien binnen al onze concerns verandering in het winkelgedrag. En daar passen we onze winkels en service op aan. Voorbeelden daarvan zijn B-point bij Blokker, online bestelpunten bij Bart Smit, verruimde openingstijden en aangepaste winkelbezettingen. Zo staan wij steeds dichter bij de klant.

De endless aisle

Door ons online aanbod in de winkels te ontsluiten ontstaat een endless aisle: producten die niet (meer) op voorraad zijn in de winkel zijn toch bij ons te bestellen en laten thuisbezorgen. Zo hoeven onze verkoopmedewerkers geen 'nee’ meer te verkopen. Dicht bij de klant betekent voor ons: de wensen van onze klanten vervullen waar en wanneer zij dat willen, met relevante en onderscheidende winkels en producten tegen een redelijke prijs en met de hoogste service.

Klantenservice, off- en online

Wij staan steeds dichter bij de klant door de vinger aan de pols te houden op social media en via de klantenservice. Nieuwe systemen maken klantcontact efficiënter en directer. Een bestelling via een van onze webshops ligt de volgende werkdag klaar in de winkel of wordt thuis afgeleverd. 

Wij  streven ook naar een zo optimaal mogelijke winkelbezetting. Zo kunnen verkoopmedewerkers zich volledig richten op de klant. Schappen vullen en voorraden bijwerken worden zoveel mogelijk buiten openingstijden en/of door hulpkrachten gedaan. Uiteindelijk definieert service ons bestaan(srecht). En service houdt niet op bij de kassa of het digitale winkelmandje.

Wensen van de klant vervullen

Op basis van kwalitatief en kwantitatief onderzoek hebben verschillende winkelketens hun winkelformules vernieuwd en service aangescherpt de afgelopen jaren. Klantentellers in combinatie met kassainformatie vertellen ons over de conversie en piekmomenten zodat onze collega’s zich nog beter kunnen richten op de wensen van de klant.

Transformatiestrategie 2017

Met de in 2014 geformuleerde Transformatiestrategie 2017 maakt Blokker Holding versneld werk van vernieuwing. De strategie is erop gericht binnen drie jaar weer winstgevende groei te realiseren en een prominente toekomstbestendige omnichannel-speler te zijn in de Benelux, de winkel- en online activiteiten verder uit te breiden in Duitsland en onze positie op de speelgoedmarkt versterken in Frankrijk. In 2017 is onze online omzet toegenomen tot € 300 miljoen (2014: € 98 miljoen).

De Transformatiestrategie 2017 rust op vier pijlers:

  1. Dicht bij de klant
  2. Eigentijdse formules
  3. Excellente operatie
  4. Open en betrokken teams