Onze huishoudformules

Dicht bij de klant

De huishoudformules Blokker, Big Bazar en Xenos zijn onderdeel van Blokker Holding. Ook de franchiseformule Marskramer en de webshop Cook & Co maken deel uit van het concern. Voor alle bedrijfsonderdelen behalve Blokker en Marskramer worden sinds de strategiewijziging van 16 mei 2017  nieuwe aandeelhouders gezocht.

Blokker

Blokker is dé winkel voor een eigentijdse huishouden en is voor iedereen altijd dichtbij. Blokker vernieuwt ingrijpend op alle fronten. Met een nieuw logo, een nieuwe formule en een nieuwe positionering wordt de winkelketen een omnichannel retailer die de klant  centraal stelt en die toonaangevend is in van je huis ‘een thuis’ maken. Het bedrijf maakt nu een scherpe keuze voor kwaliteit voor een goede prijs. Hierbij spelen het scherp geprijsde eigen merk en de relevante A-merken merk een centrale rol bij het verrassen van de klant, zowel in de winkel als online.

Blokker heeft in 1,5 jaar tijd ruim 300 Nieuwste Blokkers geopend en zal dit aantal verder uitbreiden naar 400 in 2018. De Nieuwste Blokker heeft een heldere en transparante indeling, met meer aandacht voor productgroepen. Vernieuwing (assortiment), inspiratie (thema’s bij entree) en kwaliteit (merken) zijn goed zichtbaar. Het omnichannel aspect met de Kiosk, de webshopservice in de winkel, en digitale schermen is overal aanwezig. Via de Kiosk kunnen klanten bestellen uit het extra online assortiment dat niet in de winkel verkrijgbaar is of producten afhalen, die online gekocht zijn. Daarnaast biedt Blokker.nl een nog uitgebreider aanbod aan via haar marktplaats waar ruim 100.000 huishoudproducten worden aangeboden, ook van externe verkopers.

 

 

Big Bazar

Voor het succesvolle XL-format heeft Big Bazar in 2014 een nieuwe winkelformule ontwikkeld. Er is een nieuwe winkellayout gekomen met 12 werelden, een aansprekende huisstijl met oranje/magenta kleuren en een nieuw Big Bazar-logo. Zo behoudt de winkelketen de discountaanpak, gecombineerd met een verrassend assortiment en een onderscheidende winkelbeleving. Big Bazar is één van de snelst groeiende winkelketens van Nederland en heeft in 2017 30 nieuwe winkelketens geopend.

 

Xenos

De woon-, huishoud- en cadeauwinkelformule Xenos verkoopt trendy, decoratieve, verrassende en praktische producten en accessoires tegen lage prijzen. Xenos opende in 2017 twee leerwinkels waarin middels een iteratief proces samen met klanten wordt gekeken naar hoe de winkels van de toekomst het beste kunnen worden ingericht. De wijzigingen die in de leerwinkels succesvol bleken, zijn gebruikt voor mini makeovers van een aantal andere Xenoswinkels.

De vernieuwde winkels zijn mooi, eigentijds en strak met nieuwe winkelstellingen en achterwanden, een ongedwongen looproute, een aangepast logo, eigentijdse bedrijfskleding en een andere instore communicatie. Hierdoor zijn de winkels overzichtelijker en rustiger. Het specifieke DNA van Xenos is (‘het struinen door de winkels’) is behouden gebleven. Ook is de avontuurlijk kern gebleven die Xenos kenmerkt. Deze eigentijdse sfeer is ook in de folders en online doorgevoerd. Dit nieuwe communicatieconcept voorziet in meer persoonlijke, vrolijke en inspirerende communicatie. Ook wordt nadrukkelijk de link gelegd met de webshop en de verschillende online platforms. 

 

Marskramer

Marskramer, de huishoud- en speelgoedspecialist in dorpen en wijken door heel Nederland, gaat verder als franchiseorganisatie en groothandel. Marskramer zal in die hoedanigheid blijven leveren aan in totaal zo’n 200 groothandelsafnemers die onder eigen naam opereren en Prima/Novy ondernemers. De huishoud- en speelgoedspecialist zal hierbij gebruik maken van moderne ICT en een aangepaste reclameaanpak met social media. 

 

Cook&Co

De afgelopen jaren heeft Cook&Co zich ontwikkeld van fysieke retailer naar een webshop en een franchise-winkel met één fysieke winkel. Cook&Co is een frisse, eigentijdse winkelformule gericht op koken, lekker eten en gezellig tafelen.