Eigentijdse formules

Nieuw interieur Leen Bakker

De afgelopen jaren zijn Blokker, Big Bazar en Xenos voortvarend gestart met de modernisering van hun winkels en imago. Zo sluiten onze winkelformules steeds beter aan op de wensen van de moderne klant.

Ontwikkeling

Formuleontwikkeling kan op vele manieren: van het ontwikkelen van nieuwe omnichannel-concepten in pilotwinkels tot innovatie in bestaande winkels. Dat gebeurt op basis van intensief kwalitatief en kwantitatief klantenonderzoek en actieve merkontwikkeling. De nieuwe uitstraling wordt niet alleen bepaald door een nieuwe inrichting van de winkel en webshop. Ook een ander assortiment, nieuwe merken, de rol van medewerkers in de formules, de visuele uitstraling van de merken en verrassende samenwerkingen zijn hier onderdeel van.

Formuleontwikkeling is een constant proces waarbij iedere keten om een eigen benadering vraagt. Hieronder staan enkele voorbeelden van formuleontwikkeling binnen onze holding.

Big Bazar

Nieuw interieur Big Bazar

Voor het succesvolle XL-format heeft Big Bazar in 2014 een nieuwe winkelformule ontwikkeld. Er is een nieuwe winkellayout gekomen met 12 werelden, een aansprekende huisstijl met oranje/magenta kleuren en een nieuw Big Bazar-logo. Zo behoudt de winkelketen de discountaanpak, gecombineerd met een verrassend assortiment en een onderscheidende winkelbeleving.

Blokker

Blokker vernieuwt ingrijpend op alle fronten. Met een nieuw logo, een nieuwe formule en een nieuwe positionering wordt de winkelketen een omnichannel retailer die toonaangevend is in van je huis ‘een thuis’ maken. Het bedrijf maakt nu een scherpe keuze voor kwaliteit, voor een goede prijs. Hierbij spelen bekende merken en een nieuw te lanceren eigen merk een centrale rol bij het verrassen van de klant, zowel in de winkel als online.

Blokker opent in Nederland in de komende twee jaar elke werkdag een Nieuwste Blokker winkel. De Nieuwste Blokker heeft een heldere en transparante indeling, met meer aandacht voor productgroepen. Vernieuwing (assortiment), inspiratie (thema’s bij entree) en kwaliteit (merken) zijn goed zichtbaar. Het omnichannel aspect met de Kiosk, de webshopservice in de winkel, en digitale schermen is overal aanwezig. Via de Kiosk kunnen klanten bestellen uit het extra online assortiment dat niet in de winkel verkrijgbaar is of producten afhalen, die online gekocht zijn.

De nieuwe formule van huishoudspecialist Blokker

Cook&Co

De nieuwe formule van Cook&CoDe afgelopen jaren heeft Cook&Co zich ontwikkeld van fysieke retailer naar een webshop met winkels. De kookwinkel heeft zijn merkvisie in 2015 verder aangescherpt en beter gecommuniceerd om zo de zichtbaarheid en bekendheid van het merk te vergroten. Er zijn vernieuwingen doorgevoerd in de communicatie, de uitstraling en het assortiment.

 

Xenos

De Xenoswinkels zijn avontuurlijk en hebben een ietwat oosterse uitstraling. Toch waren ze niet helemaal meer van deze tijd. De vernieuwde winkel heeft nieuwe winkelstellingen en achterwanden, een aangepast logo, eigentijdse bedrijfskleding en een andere instore communicatie. Hierdoor zijn de winkels overzichtelijker en rustiger. Wat gebleven is: de avontuurlijke kern die Xenos kenmerkt. Deze eigentijdse sfeer is ook in de folders en online doorgevoerd. Dit nieuwe communicatieconcept voorziet in meer persoonlijke, vrolijke en inspirerende communicatie. Ook wordt nadrukkelijk de link gelegd met de webshop en de verschillende online platforms.