Onze huishoudformules

Dicht bij de klant

De huishoudformules Blokker en Big Bazar zijn onderdeel van Blokker Holding. Ook de groothandel- en franchiseformule Marskramer maakt deel uit van het concern. Voor alle bedrijfsonderdelen behalve Blokker en Marskramer worden sinds de strategiewijziging van 16 mei 2017  nieuwe aandeelhouders gezocht.

Blokker

Blokker is al meer dan 120 jaar dé verrassend slimme huishoudwinkel van heel Nederland. Met 6.500 medewerkers, een ijzersterk netwerk van ruim 400 winkels op A-locaties en de webshop blokker.nl is Blokker 24 uur per dag altijd dichtbij. Blokker is breed en compleet in huishoud-boodschappen, met de beste voorkeuze in relevante A-merken en een compleet assortiment slimme huismerken, verrassend voordelig in prijs en promotie. Er worden producten aangeboden uit in de categorieën Eten & Tafelen, Koken & Bakken, Schoonmaak & Huishoud, Opbergen & Organiseren, Wassen & Strijken, Elektrische Apparaten, Baden & Slapen, Inspireren & Verrassen, Spelen & Beleven en Wonen & Sfeermaken. Daarnaast is Blokker toonaangevend in seizoengebonden producten.

Blokker heeft in 1,5 jaar tijd ruim 300 Nieuwste Blokkers geopend en zal dit aantal verder uitbreiden naar 400 in 2018. De Nieuwste Blokker heeft een heldere en transparante indeling, met meer aandacht voor productgroepen. Vernieuwing (assortiment), inspiratie (thema’s bij entree) en kwaliteit (merken) zijn goed zichtbaar. Het omnichannel aspect met de Kiosk, de webshopservice in de winkel, en digitale schermen is overal aanwezig. Via de Kiosk kunnen klanten bestellen uit het extra online assortiment dat niet in de winkel verkrijgbaar is of producten afhalen, die online gekocht zijn. Daarnaast biedt Blokker.nl een nog uitgebreider aanbod aan via haar marktplaats waar ruim 100.000 huishoudproducten worden aangeboden, ook van externe verkopers.

 


Big Bazar

image 1

Big Bazar is één van de snelst groeiende winkelketens van Nederland en heeft in 2017 30 nieuwe winkelketens geopend. De sterke XL-formule van Big Bazar heeft een nieuwe winkellayout met 12 werelden, een aansprekende huisstijl met oranje/magenta kleuren en een nieuw Big Bazar-logo. Zo behoudt de winkelketen de discountaanpak, gecombineerd met een verrassend assortiment en een onderscheidende winkelbeleving. 

Marskramer

image 1

Marskramer, de huishoud- en speelgoedspecialist in dorpen en wijken door heel Nederland, gaat verder als franchiseorganisatie en groothandel. Marskramer zal in die hoedanigheid blijven leveren aan in totaal zo’n 200 groothandelsafnemers die onder eigen naam opereren en Prima/Novy ondernemers. De huishoud- en speelgoedspecialist zal hierbij gebruik maken van moderne ICT en een aangepaste reclameaanpak met social media.